Aidilfitriku yang meriah dalam hambar...

Alhamdulillah.
Petang ni aku berpeluang utk posting perutusanku sempena hari SELEPAS raya. Tak kisahlah yang penting aku dapat selamat pulang dan selamat kembali utk exam final pd November nanti.
Aduhai...
Pejam celik-pejam celik dah 5 sem aku belajar. Sem depan adalh saat2 terakirku di sini( mungkin). kecualilah kalau aku sambung master nanti. Pape hal pun aku bersyukur kerana masih dan sentiasa diberi peluang oleh Allah yang Maha Pemurah, Maha Penyayang dan Maha Pemberi rezeki.
Takde ape yg best yg boleh aku nukilkan. Tapi at least pembaca blogku ni takde la boring sangat (mudah-mudahan).
Jap lagi nk kena gi ambik blik PC yg dh drepair kt kedai.
" Hello... Assalamualaikum,...ni Adik Ridhuan ke? ...PC adik dah siap , 60 ringgit je dik".Begitu lah panggilan dari kedai tu yg aku terima pagi tadi.
Aduhai ...terbang pulak duit aku petang nie. Minggu ni shj dah dekat seratus lebih utk repair macam-macam.
Pasal raya....? Eh lupa lak nak citer...
Raya ku thn ni agak meriah berbanding thn lepas wpun kak longku di KL tak dapat blik. Semua ahli keluargaku dapat borak bersama-sama, makan bersama-sama.
Hari raya Pertama ?
Aku duk layan tetamu je sejak dari lepas khutbah raya sampai la ke tgh hari. lepas tu lah baru dapat pegi rumah jiran sebelah. Lpas asar pulk pegi rumah Cikgu Zakaria. Hmmm....kenyang dgb ketupat dan biskut je hari tu...
Tapi rayaku tetap hambar....sebab aku gagal habiskan bacaan 30 juz Al Qur'anku semasa di bulan Ramdhan. Bangun sahur pun boleh bilang dgn jari. Maksudnye ape...Maksudnya aku bangun lewat la tu. Kalau subuh lewat mestila tak sempat sahur. Tambah2 aku tak menjaga sangat puasaku dari segi batin.
banyak tgk tv, byk cakap2 kosong, byk tiduuuur....kroih..kroih... Em..proses taik mata la katakan...
Sekian, Wassalam.

Comments

Popular posts from this blog

Blog Vs Facebook?